Echipele de Formula 1 se chinuie sa ajunga din Asia in Europa din cauza dificultatilor din transportul aerian Pilotii, conducatorii si personalul echipelor de Formula 1 intimpina mari dificultati la revenirea de la Shanghai, unde a avut loc, duminica, Marele Premiu al Chinei, din cauza norului de cenusa format in urma eruptiei unui vulcan islandez, care a afectat traficul aerian in mai multe state europene. Intrecerea de la Shanghai a incheiat cele patru curse extraeuropene (Bahrain, Australia, Malaysia si China) din prima parte a sezonului 2010, Formula 1 urmind sa se desfasoare pe Batrinul Continent din 7 mai si pina in 12 septembrie, cu o singura exceptie, Marele Premiu al Canadei, programat in 11-13 iunie, la Montreal. Potrivit motorsport.com, mai multi piloti si oficiali au urmat lungi rute ocolitoare pentru a se intoarce in Europa, la sediile echipelor lor si la familii, iar altii inca asteapta sa plece din Shanghai. Astfel, australianul Mark Webber (Red Bull) a calatorit din China la Dubai, apoi la Roma, iar ieri dimineata se afla la Nisa, de unde incerca sa ajunga in Marea Britanie. Spaniolul Jaime Alguersuari (Toro Rosso) a ajuns la Madrid via Beijing si New York. Sam Michael si Adam Parr, sefi la Williams, au ales sa mearga tot via Dubai, dar apoi au fost directionati catre Beirut. Printre sutele de angajati ai echipelor de F1 blocati inca in China se numara germanul Nico Hulkenberg de la Williams, care priveste cu ingrijorare catre panourile de afisaj cu zborurile catre Europa. Conationalul sau, Sebastian Vettel (Red Bull), spera sa plece, ieri, cu o cursa directa in Elvetia. Septuplul campion mondial Michael Schumacher se va bucura de o calatorie confortabila la bordul avionului privat al lui Bernie Ecclestone, dar si aeronava patronului F1 asteapta ridicarea restrictiilor de zbor pentru a decola spre Europa. Pilotii Ferrari, Felipe Massa si Fernando Alon