Oferta de carduri premium şi superpremium de pe piaţa autohtonă creşte, băncile continuând să lanseze astfel de produse şi în timpuri de criză. Servicii de secretară sau de majordom pot veni la pachet cu un card premium sau superpremium. Numărul băncilor de pe piaţă care au astfel de produse în portofoliu a crescut, ajungând la şase. Cele mai exclusiviste plasticuri sunt cele emise de BRD - MasterCard WorldSignia - şi cele ale ING - Visa Infinite. Recent, şi Intesa Sanpaolo
Oferta de carduri premium şi superpremium de pe piaţa autohtonă creşte, băncile continuând să lanseze astfel de produse şi în timpuri de criză.
Servicii de secretară sau de majordom pot veni la pachet cu un card premium sau superpremium. Numărul băncilor de pe piaţă care au astfel de produse în portofoliu a crescut, ajungând la şase. Cele mai exclusiviste plasticuri sunt cele emise de BRD - MasterCard WorldSignia - şi cele ale ING - Visa Infinite. Recent, şi Intesa Sanpaolo Bank a lansat un card premium, MasterCard Platinum. „Nevoile clienţilor noştri în timpul crizei nu dispar, ci se accentuează”, explică directorul departamentului de retail al băncii, Alberto Prestopino. Chiar dacă intră în categoria premium, cardul le oferă clienţilor acces la serviciile de consiliere de top de la AXA Group.
Serviciile ce fac diferenţa între aceste carduri şi cele pentru clientela mai puţin bogată sunt cele de tip „concierge”. Astfel, la orice oră, posesorul cardului are la dispoziţie un asistent care îi rezervă bilete la concerte, îi face rezervări la restaurante sau programări unde pofteşte. Suplimentar, beneficiile sunt completate de poliţe de asigurare.
Carduri de top, dar de debit
Iniţial, cardurile exclusiviste puteau fi numai cele de credit. Ulterior, pentru pieţe precum Rusia, organizaţiile internaţionale de plată au acceptat să emită carduri exclusiviste de debit. Acest