Artera îngustă este veşnic aglomerată şi nicio autoritate nu face nici pentru a fluidiza traficul din zonă. Problema traficului din nordul Capitalei este arhicunoscută de edilii oraşului, însă nimeni nu se implică în rezolvarea ei, pasând vina pe dezvoltarea imobiliară a locului pe o infrastructură nepregătită.
Aproape la orice oră din zi, imaginea Bulevardului Dimitrie Pompeiu este aceeaşi: cozi lungi de maşini care se formează în spatele câte unui autobuz care opreşte ori de câte ori vreun doritor flutură din mână, sau vreun trecător are chef să treacă pe una dintre cele două treceri de pietoni aflate la mai puţin de zece metri distanţă una de alta.
Faptul că tramvaiul nu circulă momentan este o monedă cu două feţe: pietonii pot merge liniştiţi pe lângă şine pentru că, în mod normal, ar fi trebuit să se strecoare printre maşinile parcate pe trotuar. În acelaşi timp, spaţiul rămas liber este folosit de taximetrişti drept parcare şi de vitezomanii care nu mai au răbdare să stea la cozi drept bandă de urgenţă.
Cine sugrumă traficul?
Şoferii pun frână şi staţionează minute bune de fiecare dată când un autobuz sau un maxi taxi face staţie oriunde are chef. „Sunt cei de pe maxi taxi care opresc când le face cineva semn cu mâna şi apoi sunt autobuzele angajate de firme care iau angajaţii de la metrou şi îi duc la sediu“, mai spune un taximetrist care-şi face veacul prin zonă, Matei Ştefan.
Şoferi de pe linia preorăşenească 445 opresc, într-adevăr, la orice client, nepăsători la haosul pe care îl crează în urma lor. „Ei au staţii în care trebuie să staţioneze, nu au voie să oprească oriunde. Este vorba despre şoferi indisciplinaţi care vor să aibă cât mai mulţi clienţi“, a explicat Mihai Vlădărău, purtătorul de cuvând al RATB, menţionând că este foarte greu ca cineva să stea şi să prindă aceşti şoferi.
Cât despre autobuzele particul