Retelele de hipermarketuri au pornit ofensiva marcilor proprii pe segmentul alimentar, odata cu deschiderea primelor magazine de format modern in Romania, insa in ultimii 1-2 ani au atacat puternic si categoria articolelor de imbracaminte, mizand pe produse mai ieftine decat marcile retailerilor de fashion.
Carrefour a lansat in Romania in 2008 marca proprie de haine Tex, anuntandu-si la acea data obiectivul de a aduce Tex la o pondere de 60% din totalul vanzarilor realizate la raionul de textile. Anul trecut, retailerul a mizat pe cresterea vanzarilor de haine pentru copii, listand in hipermarketuri colectia Violet by Andreea Marin Banica.
La randul sau, reteaua Real are in hipermarketuri cinci marci proprii de imbracaminte si planuri de a-si extinde portofoliul in 2010.
"Anul acesta vom creste portofoliul tuturor gamelor de produse proprii din sectorul nealimentar, inclusiv Designer's (imbracaminte pentru barbati si pentru femei), My Little Bear, Zebralino, Feel-X (imbracaminte pentru copii), Active (articole sport) sau X-CLUB (genti si accesori pentru calatorii) », au declarat reprezentantii Real Hypermarket Romania.
De ce investesc hipermarketurile in crearea propriilor branduri de haine ?
"Brandurile mari de haine nu vor sa se listeze in hipermarketuri, au propriile retele de retail de fashion. La noi merg foarte bine vanzarile de haine marca proprie pentru femei, barbati si copii", spune directorul unui hipermarket.
Intr-un hipermarket, marcile proprii de imbracaminte sunt produse nesofisticate, precum lenjerie, articole sportive, pijamale sau camasi, si sunt situate, in general, pe primul nivel de pret. Aceasta ar putea fi una dintre explicatiile faptului ca marcile proprii prind la cumparatori.
"Nimeni nu cumpara un frigider sau un LCD marca proprie a unui hipermarket, dar pe haine vanzarile brandurilor noastre merg bin