Cel mai mare rebranding de pe piata cafelei, realizat in 2008 cu un buget de promovare de 6 mil. euro, prin care Elita a devenit Doncafe, nu a dat inca roade: grupul israelian Strauss a raportat un declin al cotei de piata in 2009 si o temperare a avansului vanzarilor la 3,3%.
Vanzarile companiei la nivel local au ajuns anul trecut la 283 mil. lei (66,8 mil. euro). Dinamica afacerilor in euro a fost negativa, producatorul diminuandusi vanzarile cu 8,7 mil. euro fata de 2008.
La jumatatea lui 2008, grupul israelian avea o cota de 33% pe piata cafelei, pe care isi disputa primul loc cu americanii de la Kraft Foods, si o tinta de crestere accelerata a businessului setata pentru urmatorii 35 ani, pana la o cota de 50%.
Dupa aproximativ 16 luni de la demararea proiectului de rebranding, businessul local nu apare insa intro lumina favorabila in raportul anual al Strauss Group.
"Cota de piata a avut anul trecut un usor declin in Israel, Romania si in Serbia. Rezultatele slabe au fost inregistrate in Romania si in Serbia", se mentioneaza in raport.
Reprezentantii Strauss Romania nu au dorit sa comunice la ce cota de piata a ajuns compania in prezent, insa au precizat ca acest declin a fost inregistrat pe segmentul mixurilor de cafea, pe care producatorul a intrat odata cu demararea rebrandingului, si pe cel al produselor economice.
Compania pune scaderea cotei si pe seama reducerii puterii de cumparare a romanilor.
"Rebrandingul a fost o investitie pe termen lung, ale carei rezultate vor fi vizibile in viitor, si nu neam asteptat la schimbari majore in primii doi ani. De asemenea, procesul de rebranding a fost gandit inainte de a se declansa aceasta criza economica de proportii.
Sa resimtit un impact negativ la nivelul tuturor industriilor, iar piata cafelei nu a facut exceptie", au afirmat reprezentantii Strauss Romania. @