Ursus Breweries, producatorul brandurilor Ursus si Timisoreana, a inregistrat o scadere de 13% a volumelor vandute in perioada aprilie 2009 - martie 2010 (anul financiar - n. red.), potrivit informatiilor aparute pe site-ul companiei.
In aceeasi perioada a anului trecut, subsidiara grupului SABMiller se numara printre putinii jucatori locali care mai raportau o crestere de peste 10% a volumului vandut, respectiv de 18%.
"Aceste rezultate vin pe o piata in scadere cu peste 18% in perioada aprilie 2009 - martie 2010, cea mai mare in context european. Astfel scaderea de volum organica de 13% inregistrata de Ursus Breweries in aceasta perioada este mai mica decat media pietei si a fost determinata in special de scaderea consumului, pe fondul scaderii accentuate din economia romaneasca", a declarat Andrei Haret, presedintele interimar al Ursus Breweries.
Haret a preluat interimatul la inceputul acestui an, dupa retragerea din functie a lui Stephan Maria Weber.
Ursus Breweries a realizat in urma acestor rezultate cea mai mare scadere a volumelor vandute de catre o subsidiara SABMiller din Europa. In timp ce in Romania gigantul africano-american a raportat o scadere cu 13% a volumelor, in Polonia vanzarile s-au diminuat cu 3%, iar in Rusia si Cehia cu 5%. Astfel, SABMiller a avut per total o scadere cu 5% a volumelor in Europa in 2009-2010.
Volumul total vandut de Ursus Breweries in anul financiar 2009-2010 a fost de aproximativ 5,1 milioane de hectolitri, potrivit calculelor ZF, tinand cont ca in urma cu un an subsidiara SABMiller avea vanzari anuale de circa 5,9 milioane de hectolitri.
Reprezentantii Ursus Breweries nu au dorit sa dezvaluie pentru moment evolutia cifrei de afaceri a companiei in aceasta perioada. Potrivit estimarilor ZF insa aceasta a crescut usor in lei, iar in euro a ramas aproximativ la acelasi nivel cu cel realizat