Pe langa problemele “la zi” – reprogramarea zborurilor sau rambursarea banilor - cu care se confrunta liniile aeriene din cauza eruptiei vulcanice din Islanda, ultimele zile au adus in atentia operatorilor aerieni o alta chestiune: scaderea drastica a rezervarilor pentru urmatoarele 1-2 saptamani.
Astfel, pasagerii isi achizitioneaza tichete de zbor doar daca au vreo intalnire importanta de afaceri la care nu pot ajunge cu alt mijloc de transport. In plus, atunci cand isi fac rezervarile acestia se asigura din timp cu privire la posibilitatea rambursarii banilor in cazul anularii cursei sau a reprogramarii zborului in cauza.
“Avand in vedere situatia incerta a ultimelor zile, era de asteptat ca pasagerii sa devina mai retinuti in rezervarea biletelor de calatorie pentru perioada imediat urmatoare. Acest fenomen s-a inregistrat insa numai pentru o perioada limitata de timp, pentru saptamana urmatoare mai exact, ultima din luna aprilie. Rezervarile pentru lunile mai si iunie s-au mentinut in parametri normali”, a declarat, pentru Wall-Street, Paula Ardelean (foto), vicepresedinte de vanzari al companiei Carpatair.
Aceasta a adaugat ca linia pe care o reprezinta ramburseaza contravaloarea biletelor de avion pentru toti pasagerii care nu mai au posibilitatea sau necesitatea de a calatori in perioada urmatoare. “In majoritatea situatiilor, pasagerii au solicitat reprogramari ale zborurilor si nu au optat pentru rambursarea banilor”, a mai spus Ardelan.
Si in cazul companiei de stat a Ungariei, Malev, lucrurile sunt similare. “Acum pasagerii suna, in mare parte, doar pentru a se interesa de reprogramarea zborurilor sau rambursarea banilor si mai putin pentru a face rezervari. Multi dintre pasageri stau in expectativa pentru a vedea cand si cum se termina aceasta problema si probabil apoi se vor gandi sa faca din nou rezervari”, a declarat Madali