Monumentele istorice sau clădirile emblematice ale oraşului sunt promovate printr-un proiect atipic. Cele mai frumoase imagini şi vremuri ale sfârşitului de secol XIX au conturat proiectul pus la cale de Filarmonica de Stat Arad.
Ieri seară, sala mică a Palatului Cultural a răsunat pe valsurile lui Johann Strauss şi ale lui Franz Lehar, pe Csardas-ul lui Vittorio Monti, toate conturate în jurul proiecţiilor de imagini ale celor mai emblematice clădiri care dau culoare Aradului. Proiectul pentru care şi-au dat mâna Asociaţia „Pro Urbe” şi Filarmonica arădeană şi-a propus să scoată la suprafaţă arhitectura oraşului, pe acorduri clasice.
Alături de un public restrâns, Ansamblul Johann Strauss al Filarmonicii de Stat Arad a transpus cele mai reprezentative imagini ale unui Arad trecut de secolul XIX, pe muzică.
Clădiri reprezentative
„Deşi, la prima vedere, un astfel de proiect pare atipic pentru a se desfăşura la Filarmonica de Stat din Arad, analizând în esenţă lucrurile, sincretismul dintre arhitectură şi muzică poate genera valori incomensurabile”, a mărturisit Rodica Tălmaciu, directoarea Filarmonicii de Stat Arad. Cu o viaţă culturală în continuă dezvoltare, cunoscutul om de cultură Bujor Buda a prezentat aspecte inedite din istoria clădirilor emblematice arădene.
„Avem în faţă palate de-o importanţă covârşitoare pentru arhitectura oraşului.Este important de ştiut că prin anii ’50, când au venit comuniştii la Arad, s-a tras linie pentru ca nimeni să nu se atingă de clădirile dintre Boul Roşu şi Gară”, a pus Bujor Buda. În centrul atenţiei s-a aflat clădirea Palatului Cultural, opera arhitectului Szántay Lajos. „Muzica şi arhitectura şi-au dat mereu mâna în centrul oraşului nostru. Păcat doar că nu există interes din partea autorităţilor pentru a le ridica la adevărata valoare”, a spus Maria Mitrea, o melomană.
At