Drumul Judeţean care face legătura între Capitală şi localitatea ilfoveană Cernica arată ca după război. Şoseaua a fost „plombată“ în vara anului trecut, însă după doar câteva luni gropile au reapărut, mai mari şi mai dese.
Aventura începe pentru şoferi la ieşirea din Bucureşti, când virează dreapta spre Cernica, pe Drumul Judeţean 301. Gropile sunt „semănate“ din metru în metru, iar conducătorii auto cad la mica înţelegere pentru a-şi putea continua drumul.
Şoferii au două soluţii la dispoziţie: fie să ocolească porţiunile de drum ciuruit, ieşind de pe carosabil, fie să facă slalom printre cratere, intrând pe contrasens.
„Din toamnă a început să se distrugă drumul ăsta, infrastructura e de vină. Nici n-are cum să fie altfel, pentru că pe aici circulă maşini de mare tonaj, iar stratul prost de asfalt nu are cum să facă faţă“, a spus şoferul unei autoutilitare de transport marfă.
Transportatorii sunt la fel de nemulţumiţi de starea drumului. „Schimbăm amortizoarele la maşini mai des decât şosetele“, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor din România.
Nervi şi cheltuială
Şoseaua Cernica reprezintă pentru Bogdan Mardare o alternativă de a ajunge la serviciu, în Bucureşti.
„Eu evit acest segment virând dreapta, pe Şoseaua de Centură, şi apoi urcând pasarela de pe Şoseaua Biruinţei (Bucureşti-Brăneşti), cu întârzierea de rigoare“, povesteşte Bogdan Mardare, într-o sesizare trimisă redacţiei.
Drumul, aflat în administrarea Consiliului Judeţean Ilfov, a fost reparat în vara anului trecut, însă acum arată mai rău decât înainte.
„Dacă cetăţenii sunt nemulţiumiţi, să facă sesizare şi vedem ce se poate face“, explică Mircea Igna, de la Serviciul Drumuri din cadrul Consiliului Judeţean Ilfov.
El a precizat că şoseaua este cuprinsă într-un program mai