Companiile aeriene au pierdut aproximativ 1,7 miliarde de dolari din cauza norului de cenuşă provenit de la erupţia vulcanului din Islanda. Datorită sumei mari la care s-au ridicat pierderile înregistrate de firmele de transport aerian, acestea s-au gândit să ceară compensaţii din partea guvernului.
Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA) a declarat ieri că pierderile înregistrate de operatorii aerieni au ajuns la 400 milioane de dolari în timpul celor mai proaste zile ale crizei aeriene, dublul cifrei estimate. Numai compania British Airways a pierdut până la 20 milioane de lire sterline pe zi, scrie Belfast Telegraph.
Directorul executiv al IATA, Giovanni Bisignani, a spus ca a fost afectata 29 % din aviaţia globală şi 1,2 milioane de pasageri pe zi.
Spaţiul aerian al Marii Britanii s-a deschis abia în cursul zilei de ieri, când a fost posibilă repatrierea celor zeci de mii de călători care aşteptau să îşi reia zborul.
Operatorii aerieni europeni, printre care Lufthansa, cel mai mare grup de acest gen dupa vanzari, si Air France - KLM, critica asupra decizia de închidere a spaţiului aerian, care, spun ei, a fost luată pe baza unui model de prognoză îndoielnic.
Astfel şi-au făcut loc criticile la adresa guvernelor cărora li se reproşează că nu au ştiut să gestioneze situaţia apărută, potrivit cotidianului Belfast Telegraph.
Companiile British Airways, Virgina Atlantic şi easyJet i-au trimis o scrisoare primului-ministru britanic, săptămâna aceasta, în care pretind compensaţii pentru pagubele cauzate de cenuşa vulcanică, pe care au prezentat-o ca o calamitate naturală.