Era o tradiţie ca un elev de clasă primară care era pionier să se înscrie la unul dintre cercurile tehnico-aplicative de la Casa Pionierilor, cum se numea pe atunci actualul Palat al Copiilor. Viorel Alecu nu a făcut excepţie în acest caz. Numai că, în timp, elevul de atunci a ajuns directorul Palatului Copiilor.
„Am început la cercul Radio-Rachete. Am bătut sute de motoraşe de rachetă cu mâna mea. Era o concurenţă permanentă între copiii din cerc, a cărui rachetă este mai frumoasă, care zboară mai sus, care vine mai bine la aterizare. Calculatoarele nu existau, aşa că ocupaţiile erau cât se poate de reale, nu virtuale ca-n ziua de azi", îşi aminteşte Viorel Alecu.
Deşi făcea rachete şi din clasa a V-a montajele electronice materializate în generatoare de tonuri pentru învăţarea alfabetului morse, minireceptoare radio şi multe altele, Viorel avea o adevărată pasiune pentru fotografie. Părinţii lucrau în domeniul distribuţiei de film, aşa că pasiunea era bine cultivată în laboratorul de acasă.
„Această pasiune m-a determinat ca la terminarea gimnaziului să urmez liceul la Bucureşti, specialitatea operator cinema. De acolo am plecat direct la Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică. Am avut ocazia ulterior să lucrez cu nume mari din cinematografie. Îmi aduc aminte cu mare plăcere de faptul că eu am făcut coloana sonoră a filmului „Alo aterizează străbunica", comedie de mare succes regizată de inegalabilul Geo Saizescu", şi-a depănat amintirile Viorel Alecu.
De la Buftea, la Brăila
În anul 1983 i s-a oferit posibilitatea de a reveni la Brăila. Era nevoie de un profesionist la cercul foto. Tentaţia de a reveni la Casa Pionierilor a fost mai mare decât a crezut.
„Am pus în balanţă ce ofertă aveam la Buftea şi ce aveam acasă. Iar tentaţia de a reveni ca profesor instructor în locul unde învăţasem ca elev a fost nemaipomenită. Am