„În cazul în care nu găsiţi la locul de muncă ceea ce aşteptaţi, nu vă panicaţi. Să pierdeţi un loc de muncă e uşor, dar să găsiţi altul e dificil”. Asta scria în contractul pe care-l încheia o firmă braşoveană de plasament forţă de muncă în străinătate. Patroana firmei lua minim 1.500 de euro de la clienţi, pentru a le găsi un loc de muncă în Canada. Clienţii aşteptau chiar şi un an degeaba, întrucât în contract scria că firma returnează banii după un an, însă în proporţie de 70%. Protecţia Consumatorului avertizează braşovenii că multe firme de plasament vând păcăleli
Peste 15 reclamaţii legate de firmele de plasament al forţei de muncă în străinătate au fost depuse la Protecţia Consumatorului Braşov. Oamenii sunt păcăliţi să dea sume mari de bani pentru a găsi un loc de muncă peste hotare, însă rămân cu ochii în soare. Un cuplu din Constanţa au venit tocmai până la Braşov să-şi recupereze banii de la o astfel de firmă, SC Quality Management SRL, şi au sfârşit prin a depune reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC). „Soţia mea a găsit pe net un anunţ. Noi am fost, am plătit 1.500 de euro. Ne-a făcut chitanţă, contract. Ne-a spus: în 2-3 săptămâni sunteţi plecaţi”, a declarat Abduraim Serim, cetăţean de origine turcă din Constanţa. Soţia sa, Mihaela, a fost păcălită că va munci pe un post de cameristă peste Ocean.
Câştiga circa 700 de euro/an/client
SC Quality Management SRL promitea locuri de muncă în Canada, în turism, pentru care trebuiau să plătească 1.500 de euro plus 250 de dolari. Oamenii scoteau banii de la ciorap, sau din bancă, cu gândul că îi vor recupera în două luni de muncă în străinătate. Naivi, ei nu au citit contractul înainte să-l semneze. Dacă l-ar fi citit, ar fi aflat că firma de plasament avea la dispoziţie un an să le găsească un loc de muncă. Strategia era simplă: clienţii era