30 de muncitori au fost deja repartizaţi într-unul dintre şantierele deţinute de Grupul Damen în străinătate.În schimb, navaliştii care au rămas în Galaţi se confruntă, în continuare, cu trimiterea în şomaj tehnic şi disponibilizări.
Prăbuşirea industriei navale a determinat conducerea Grupului Damen să adopte măsuri drastice astfel încât măcar o parte dintre muncitorii gălăţeni să-şi poate păstra job-urile.
citiţi şi: Galaţi: Valul disponibilizărilor colective continuă şi în februarie
Record: Şantierul Naval Damen a detronat Arcelor Mittal în topul accidentelor de muncă
Criză la Şantierul naval „Damen” din Galaţi
Surse din cadrul conducerii Şantierului Naval Galaţi ne-au confirmat că, de la începutul anului, mai mulţi angajaţi au fost deja repartizaţi într-unul din şantierele pe care Grupul Damen le deţine în străinătate.
Gheorghe Valentin, liderul sindicatului navaliştilor, ne-a dezvăluit că este vorba despre 30 de angajaţi care au părăsit deja oraşul de la Dunăre, pe viitor aşteptându-se ca numărul celor care vor munci peste hotare să crească.
„Oamenii pleacă prin rotaţie, câte trei luni. Muncesc într-unul din şantierele din Olanda, iar acolo primesc atât salariul din ţară (salariul mediu din şantierul naval fiind de circa 2.000 de lei) la care se adaugă diurna, în valoare de 35 de euro pe zi, cazarea şi masa", a declarat Gheorghe Valentin.
Acesta a adăugat că cei mai mulţi dintre navaliştii care au părăsit şantierul de la Galaţi sunt sudori, lăcătuşi şi tubulatori, adică meseriile afectate de criza comezilor cu care se confruntă în prezent industria navală.
Dacă o parte dintre navalişti au avut norocul să-şi păstreze locul de muncă chiar dacă au fost nevoiţi să-şi părăsească familia, alte câteva sute au fost trimişi în şomaj tehnic chiar şi câte trei luni. Măsura a fost aplicată, pentru prima dată, în luna mar