Compania aeriană low-cost Ryanair a suscitat un răspuns furios din partea politicienilor şi riscă să se confrunte cu proteste din partea clienţilor, după ce a refuzat să plătească cazarea şi masa pasagerilor blocaţi în aeroporturi în urma norului de cenuşă care a paralizat traficul aerian, refuzând deschis să se conformeze legislaţiei stricte din UE privind drepturile consumatorilor, relatează cotidianul britanic The Guardian, citat de Agerpres.
În condiţiile în care spaţiul aerian britanic s-a deschis într-un final după o blocare de şase zile, CEO al Ryanair, Michael O'Leary, a declarat pasagerilor că Ryanair nu va plăti cheltuielile legate de cazarea şi masa pasagerilor survenite în timp ce aceştia se aflau blocaţi în străinătate. Compania sa le va returna călătorilor costul biletului şi nici un penny în plus, a declarat el.
Reglementările la nivel european, aminteşte The Guardian, cer companiilor aviatice să pună la dispoziţia călătorilor cazare şi masă dacă este cazul atunci când aceştia sunt blocaţi pe aeroporturi, fără a exista însă limite de timp sau de bani în ceea ce priveşte acest angajament, după cum repetă şi Ryanair pe site-ul său.
Presat cu privire la cât de legală este atitudinea sa, O'Leary a provocat "Commission for Aviation Regulation", organismul de reglementare aviatică din Irlanda, să îl dea în judecată. Se estimează că atitudinea pe care a decis să o ia compania ar putea afecta aproximativ 400.000 de pasageri, dar şi salva compania de plata a milioane de lire.
Potrivit The Guardian, chiar dacă Ryanair a fost singura companie aviatică care a promis să sfideze legea, principalele organisme care reprezintă companiile aeriene au atacat cu o zi în urmă legislaţia europeană relevantă şi au cerut o revizuire urgentă a acesteia, pe motiv că respectivele reglementări nu au fost prevăzute penru situaţii extraor