Duster este un crossover cu pretenţii offroad desenat încă de la început cu intenţia de a accentua robusteţea şi spiritul aventurier. Un autovehicul care oferă spaţiul unui SUV din clasa compactă, dar care costă cât o maşină de clasă mică. Un mic tănculeţ pentru cei afectaţi de starea execrabilă a drumurilor.
Dar ştie oare şi offroad? Nu e oare doar un MCV cu suspensii întărite şi atât? Merită banii? Am testat-o în Maroc şi putem răspunde la aceste dubii.
Ţinută de drum confortabilă dar fermă
Am pornit la drum cu versiunea 4x2 1.5 litri dCi 85 CP. Aparent submotorizată şi nedemnă de a ieşi de pe asfalt. Într-adevăr, e lentă şi aşezată. Dar pe drumurile asfaltate prost întreţinute şi apoi pe drumurile de ţară care ne ofereau un peisaj de-a dreptul selenar, Duster 4x2 s-a simţit în elementul său. La 60-80km/h pe macadam nu simţi absolut nimic: gropi, şanturi, pietre, râpe... nimic. Treci peste ele ca un tanc în miniatură. Puntea spate de pe versiunea 4x2 este aceeaşi cu cea de la Logan, însă rămâne şi ea surprinzător de stabilă, fără joc neplăcut la viteze mari pe macadam. Evident, direcţia nu îţi comunică cine ştie ce, iar ruliul este prezent în virajele pe asfalt luate mai tare. Frânele ţin bine, în ciuda faptului că sunt dotate cu tamburi pe spate, iar vizibilitatea este foarte bună (mai puţin la parcare). În plus, în sfârşit, ştergătoarele nu mai scârţâie.
Surprize în offroad
Pentru offroad au fost folosite exemplare diesel de 110CP 4x4. Sistemul de tracţiune integrală este de la Nissan, cu cuplor electromagnetic preluat de la mult mai greul Murano, ceea ce garantează rezistenţă sporită la efort pentru Duster. Puntea spate este multilink, cu un sistem special proiectat. Cu rezultate pe măsură. Senzaţie: prima treaptă poate funcţiona singură, fără menţinerea apăsată a ambreiajului, ca la o cutie automată.