Piata ceasurilor elvetiene a cunoscut o scadere a vanzarilor in 2009, atat la nivel international, cat si in Romania, ceea ce a determinat marile manufacturi sa vina in 2010 cu masuri de redresare si lansari de modele caracterizate prin preturi mai mici, fara a neglija insa inovatiile tehnice. Mihai Ceciu, proprietarul monobrandului Maurice Lacroix, vorbeste, intr-un interviu acordat Wall-Street, despre noile tendinte ale pietei si masurile luate de manufacturile elvetiene pentru redresarea vanzarilor.
Piata ceasurilor de lux elvetiene a cunoscut o scadere a valorii exporturilor de 23% in 2009, iar contractarea vanzarilor a afectat si magazinele de cesuri de lux din Romania. Cu toate acestea, primele luni din 2010 au adus cateva semnale pozitive, in peisajul conturat de criza financiara.
“Dupa aproximativ 1 an de inregistrari negative, in Elvetia, lunile decembrie 2009, ianuarie si februarie 2010 au fost primele luni de crestere, lucru care a fost evidentiat si de entuziasmul molipsitor al reprezentantilor marilor branduri de la salonul international de ceasuri si bijuterii BaselWorld 2010”, declara Mihai Ceciu (foto), proprietarul Horologivm si reprezentant oficial Maurice Lacroix in Romania.
De asemenea, el considera ca, desi Romania nu are avantul altor tari, in ceea ce priveste sectorul ceasurilor de lux, si la noi semnele sunt bune si prefigureaza un sfarsit de an mai relaxat din punct de vedere financiar.
In opinia sa semnele pozitive au variat in cantitate si calitate de la brand la brand si fiecare a incercat sa se adapeze noilor conditii si sa vina in sprijinul distribuitorilor, varful lor de lance, prin relaxarea conditiilor comenzilor privitoare la constituirea de mari stocuri.
“Acest aspect a fost cel care a ingreunat sau chiar a cauzat scaderea destul de pronuntata a exporturilor elvetiene in ultimul an. Acum, ca stocurile