Vanzarile de masini mai ieftine de 10.000 de euro, dar si a celor mai scumpe de 50.000 de euro au inregistrat scaderi de 30%, respectiv 25% in primul trimestru, in conditiile in care piata a inregistrat un declin de aproximativ 45% in acelasi interval, potrivit statisticilor APIA.
La finele lunii februarie a demarat programul "Rabla", care a influentat puternic vanzarile masinilor ieftine si implicit rezultatele din primul trimestru al acestui an, in timp ce in 2009, programul de casare a demarat la finele lunii aprilie. Pe de alta parte, la nivelul primelor doua luni marcile care comercializeaza modele din segmentul inferior de pret au fost puternic afectate atat de taxa de poluare, reintrata in vigoare de la 1 ianuarie, cat si de anuntul legat de demararea programului de casare in "viitorul imediat apropiat", ambele declansand o perioada de asteptare in piata auto.
"La aceste cifre trebuie sa avem in calcul ca aceasta situatie exista deoarece la nivelul lunii martie s-a demarat programul «Rabla», care a avut o influenta directa asupra vanzarilor de masini cu un pret de sub 10.000 de euro. Daca ne uitam doar in primele doua luni, atunci situatia este exact invers", a subliniat Alin Tapalaga, seful Porsche Inter Auto (PIA), divizia de retail a Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata de importuri.
In primele doua luni ale programului "Rabla" s-au vandut 11.000 de masini, potrivit statisticilor Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM). In prima etapa a programului pentru stimularea innoirii parcului auto national s-au casat aproape 63.000 de masini, de aproape doua ori mai multe decat in 2009. Pe de alta parte, din cele peste 60.000 de tichete, doar 33.000 au fost pana acum utilizate pentru a se achizitiona 11.000 de masini. Spre comparatie, anul trecut in prima etapa a programului s-au vandut peste 12.000 de masini, dar intr-un i