"Imediat dupa aparitia primelor scantei la unul dintre motoare, li s-a explicat celor 300 de calatori aflati in tren sa nu intre in panica, avand in vedere ca incendiul nu era de proportii. Ca dovada, trenul si-a reluat circulatia cu aceeasi locomotiva (care luase foc - n. red.), dupa ce mecanicul, unul cu experienta, a reusit sa stinga la timp incendiul." Asa a a spus ieri Costel Puflea, seful Biroului Vaslui al Politiei Transporturi Feroviare, conform Mediafax.
A mai luat ieri foc un tren, undeva in Romania. Nimic nou. Cam in fiecare zi este un astfel de incident pe calea ferata. Noutatea este ca mecanicii de locomotiva au ajuns atat de experimentati in lupta cu focul incat il pot stinge din mers. "Nu va speriati, a luat un pic locomotiva foc, dar ne continuam cursa." Suntem intr-un film cu Chaplin? Nu, asta este realitatea romaneasca a anului 2010. Cine are curiozitatea sa priveasca in vitrinele Garii de Nord, unde este expus un Mers al Trenurilor din 1908, va observa ca timpii de calatorie sunt aceiasi ca aceia de acum 100 de ani.
Atata poate aceasta tara, ni se explica. Nu sunt bani, ne spun ministrii.
Le vezi fetele rotofeie si multumite, iti explica doct: "Nu avem bani, si noi am vrea sa investim in infrastructura, sa avem scoli, spitale, sosele, dar ce sa facem daca nu sunt bani", spune ministrul transporturilor Radu Berceanu. Asa spunea si acum patru ani, cand detinea acelasi portofoliu.
Daca insa consulti statisticile, reiese ca in 2010 Transporturile au de la buget 2,5 mld. euro, iar in 2005 aveau 1 mld. euro. In total, din 2005 incoace, Transporturile au avut la dispozitie 10 mld. euro. 10 mld. euro pentru ce? Pentru trainingul mecanicilor de locomotiva ca sa stinga focul la locomotive direct in mersul trenului? Ca altceva nu se vede nici in sosele, nici la calea ferata.
Unul din cei mai cunoscuti economisti ai Romaniei a ave