In Cluj, taximetristii iti deschid usile de la masini cu amabilitatea bastinasilor din Bora Bora. Si tot in Cluj, nici macar la McDonald's nu exista conceptul de fast, am constatat intr-o noapte, pe la ora 11 cand am facut o scurta pauza intre o prezentare de moda si afterparty. Pentru mai multe despre proverbialul calm ardelenesc, orasul artistilor si Cluj Fashion Festival, cititi mai jos.
In perioada 14-17 aprilie a avut loc la Cluj primul festival national care si-a propus sa imbine arta si moda, Cluj Fashion Week. Cu exceptia catorva esecuri organizatorice pe care le vom pune pe seama lipsei de precedent a unui astfel de eveniment de amploare, a fost o reusita - au participat peste 3.000 de oameni, dintre care aproximativ 450 au venit din Bucuresti. Festivalul a fost organizat de criticul de moda Alin Galatescu in colaborare cu designyourself, compania de PR cultural detinuta de Dragos Farmazon, in ciuda crizei economice care ameninta proiecte mai vechi precum festivalul de moda de la Iasi. "In organizarea CFW s-au investit aproximativ 50.000 de euro si daca n-ar fi fost barterele pe care le-am semnat cu hotelurile din Cluj , de exemplu, am fi avut nevoie de aproximativ 200.000 de euro", a declarat Galatescu pentru Dupa Afaceri.
Acestea fiind spuse, am "aterizat" in Cluj joi-seara, pe la ora 21.30, prea tarziu pentru a mai ajunge la vreun eveniment din festival, dar inca devreme pentru a lua un taxi spre unul dintre cele mai vestite restaurante din Cluj, Baraka. In ciuda oboselii si a catorva neintelegeri cu organizatorii, discutia cu accent ardelenesc pe care am avut-o cu domnul taximetrist ne-a binedispus. Din cate am inteles de la el, in traficul din Cluj, spre deosebire de Bucuresti, nimeni nu tipa, nimeni nu se bate, "ca doar nu ne-om lua la cearta pe tabla indoita". Atmosfera de la Baraka si mancarea buna ne-au colorat mai mult perspec