Piaţa autoturismelor din România dă uşoare semne de revenire, dar majoritatea comercianţilor se aşteaptă la un an mai slab decât cel anterior. Primul trimestru arată clar o tendinţă descendentă. La începutul lui 2010, când Capital estima un an chiar mai slab decât 2009 în privinţa comerţului cu autoturisme, mulţi dintre actorii pieţei erau de părere că suntem prea pesimişti şi că vânzările vor atinge cel puţin nivelul din anul anterior. Deşi ne-am fi dorit să greş
Piaţa autoturismelor din România dă uşoare semne de revenire, dar majoritatea comercianţilor se aşteaptă la un an mai slab decât cel anterior. Primul trimestru arată clar o tendinţă descendentă.
La începutul lui 2010, când Capital estima un an chiar mai slab decât 2009 în privinţa comerţului cu autoturisme, mulţi dintre actorii pieţei erau de părere că suntem prea pesimişti şi că vânzările vor atinge cel puţin nivelul din anul anterior. Deşi ne-am fi dorit să greşim, primul trimestru din 2010 confirmă aşteptările noastre. Cu doar 16.628 de autoturisme vândute, piaţa românească se îndreaptă către un minim istoric, în ciuda unui program „Rabla“ destul de generos.
Dacă în ianuarie şi februarie importatorii se străduiau să se arate optimişti, argumentând că demararea programului de casare va ridica substanţial piaţa, mulţi dintre ei îşi nuanţează acum opiniile. Cristian Milea, şeful reţelei de dealeri a AutoItalia, a declarat pentru Capital că „doar privind optimist ne mai putem aştepta ca piaţa din 2010 să se menţină la nivelul din 2009. Deşi în martie se văd ceva progrese, graţie programului de casare, este limpede că suntem departe de obiectivele propuse“. Dacă după doar o lună sau două nu poate fi definit clar un trend al pieţei, rezultatele obţinute în primul trimestru de către toţi comercianţii de maşini pot fi considerate suficient de lămuritoare. Să privim doar cele mai vândute cin