Vânzările au scăzut de la începutul anului cu 20-25%, faţă de aceeaşi perioadă din 2009
Sony Ericsson: 86% dintre români au telefoane ce costă mai puţin de 100 euro
Vânzările din România de telefoane mobile au scăzut în primele luni ale acestui an, deşi românii deţin telefoane al căror preţ de achiziţie este mai mic de 100 de euro, tendinţă accentuată în această perioadă.
"Este o tendinţă manifestată de cumpărătorii români, care se îndreaptă în special către telefoanele mobile cu preţuri mai mici, astfel încât circa 86% dintre românii care deţin un telefon au optat către unul cu un cost sub 100 euro", a declarat Adrian Cioroianu, key account manager al Sony Ericsson România.
Oficialul reprezentanţei locale a companiei producătoare de telefoane mobile se aşteaptă la o revenire a pieţei locale de profil începând cu semestrul al doilea al acestui an.
"Piaţa românească de telefoane mobile a scăzut în primele luni ale acestui an cu 20-25% comparativ cu perioada similară din 2009, o revenire a acesteia putând avea începând cu cel de-al doilea semestru al acestui an", a apreciat Cioroianu.
Piaţa românească va stagna anul acesta, la acelaşi nivel cu 2009
Potrivit reprezentantului Sony Ericsson, piaţa internă de profil ar putea stagna în acest an, la acelaşi nivel înregistrat în 2009. "În luna ianuarie, vânzările de telefoane mobile au scăzut cu 20%, în februarie cu 25%, deci piaţa nu dă încă semne de redresare în acest prim semestru al anului, astfel că, cel mai probabil, o revenire a acesteia ar putea avea loc abia pe parcursul celui de-al doilea semestru al anului", a explicat Cioroianu.
La începutul anului un studiu al Deloitte indica faptul că anul acesta vânzările globale de telefoane mobile vor ajunge la 400 de milioane de unităţi depăşind vânzările de calculatoare, atât mobile cât şi desktopuri, te