Cea de-a VII-a ediţie a Festivalului bienal Shakespeare îi e dedicată, în exclusivitate, montărilor cu Hamlet. Desfăşurat la Craiova, dar, mai nou, aducînd spectacole şi la Bucureşti, Festivalul e unul dintre cele mai importante evenimente teatrale din România, iar anul acesta programul său este cu totul remarcabil. Unul dintre invitaţii de onoare de la Craiova este faimosul regizor de teatru Robert Wilson, care se va întîlni cu specialiştii români şi cu publicul Teatrului „Marin Sorescu“. Anticipînd prezenţa lui Wilson în România, publicăm o avanpremieră a unei expoziţii ce va ajunge şi în ţara noastră. Robert Wilson şi tema portretului Pînă la inventarea fotografiei, portretul reprezenta una dintre problemele fundamentale ale picturii, atît ca pondere în activitatea artiştilor, datorită monopolului tehnicii de „eternizare“ a chipului, cît şi ca exerciţiu de virtuozitate, date fiind exigenţele comanditarilor şi ale colegilor de breaslă. Apoi, fotografia a lăsat în urmă pictura, mai ales sub aspectul costurilor, care, în cazul noii tehnici de reprezentare, atît de fidelă, a devenit universal accesibilă şi a banalizat tema portretului, consacrată în istoria artelor. Cinema-ului şi televiziunii le datorăm o revigorare a aspectului iconic al portretului, prin fascinaţia pe care chipurile unor staruri ale celor mai noi arte au exercitat-o şi o exercită încă asupra publicului. O sinteză a acestui parcurs se insinuează a fi şi sensul expoziţiei VOOM Portraits, realizate de unul dintre cei mai inovatori artişti ai ultimelor decenii, Robert Wilson. Rezultat al experimentării noilor tehnici de înaltă definiţie pe care reţeaua americană de televiziune VOOM HD i le-a pus la dispoziţie începînd cu anul 2004, expoziţia se concretizează în peste 30 de „portrete“ realizate într-o modalitate originală, care combină fotografia, filmul, literatura şi muzica. Conceptul germinat