Cutiile postale din blocuri au devenit in ultimii ani neincapatoare pentru cataloagele cu ofertele marilor lanturi de magazine. Lupta pentru clienti scoate anual peste 10 milioane de euro din buzunarele retailerilor alimentari pentru promovarea directa.
Hipermarketurile sunt cei mai agresivi retaileri in promovare, avand bugete anuale de peste un milion de euro pentru tiparirea si distributia revistelor cu produse. Cele mai mari cataloage ale magazinelor alimentare au 50 de pagini si promoveaza circa 500 din cele 40.000-60.000 de articole listate intr-un hipermarket.
Recordul de tiraj este detinut de reteaua Kaufland, care distribuie saptamanal 2,2 milioane de reviste promotionale in 50 de orase. Spre comparatie, cel mai vandut ziar din Romania are un tiraj de peste 1,5 milioane de exemplare pe saptamana.
Retailerii spun ca distributia revistelor la usa clientilor este cea mai importanta metoda de promovare si are avantajul costurilor mici.
Catalogul hipermarketului ajunge la 50.000 de usi
"Se poate spune ca intreaga strategie de promovare a unui hipermarket se bazeaza pe marketingul direct, reprezentat de distributia cataloagelor promotionale; restul se construieste in jurul lui. Catalogul creeaza o legatura permanenta cu clientul", afirma Stefan Runcanu, directorul de marketing al Real Hypermarket Romania, companie care opereaza 24 de magazine.
El nu a vrut sa comunice tirajul revistei Real, insa acesta poate fi estimat la 700.000 - 1.000.000 de exemplare bilunare, similar celui al retelei de hipermarketuri Carrefour, potrivit datelor din piata. Un hipermarket dintr-un oras mare de provincie, cu peste 100.000 de locuitori, distribuie la fiecare doua saptamani intre 20.000 si 50.000 de cataloage, potrivit datelor din piata. Spre comparatie, hipermarketul Carrefour din orasul Brasov are in medie 10.000 de vizitatori p