Filiala din Romania a companiei Sony Ericsson avea la finalul lui 2009 o cota mai mare fata de cea de 5% la nivel global, a declarat Adrian Cioroianu, key account manager la Sony Ericsson pe piata locala.
El nu a precizat care este valoarea acesteia, dar a afirmat ca producatorul de telefoane mobile isi doreste sa fie lider pe segmentele terminalelor de divertisment.
Sony Ericsson avea la nivel global o cota de piata de 5% la sfarsitul lui 2009, insa conform datelor companiei pentru primul trimestru din acest an procentul a scazut la aproximativ 4%.
”Nu se vad inca semne de revenire pe piata telecom locala, dar pentru noi primul trimestru a fost mai bun decat aceeasi perioada din 2009 pentru ca am avut campanii importante cu toti operatorii. Toata lumea se asteapta la revenire din a doua jumatate a anului si sa fie chiar o crestere cu 5-10% a pietei de telefoane mobile in acest an atat ca valoare, cat si ca numar de unitati”, a afirmat Adrian Cioroianu, key account manager la Sony Ericsson in Romania. Compania are pe piata locala trei angajati.
In primele doua luni ale anului, vanzarile de telefoane mobile in unitati au scazut cu peste 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform datelor companiei de cercetare GFK Romania. In februarie diminuarea s-a adancit la 25% fata de 20% in ianuarie 2010.
El a mai spus ca piata locala este una foarte sensibila la pret, 86% dintre telefoanele detinute de romani fiind mai ieftine de 100 de euro. La nivel global, telefoanele Sony Ericsson s-au vandut in medie cu 134 de euro per unitate in primul trimestru al acestui an, fata de 120 de euro in aceeasi perioada din 2009, dar si din ultimele trei luni ale anului trecut.
Producatorul de telefoane mobile aflat pe pozitia a patra la nivel global a anuntat lansarea in Romania a modelelor Sony Ericsson X10 (2.099 de lei), Sony Ericsso