Tunelul de la Filesti, de care depinde transportul de persoane si marfuri din Galati, se afla intr-o stare avansata de degradare si se poate prabusi la trecerea oricarui tren.
Tunelul, format din mai multe structuri cilindrice din beton care au inceput pe zi ce trece sa se distanteze una de alta, prezinta acum o distanta intre tuburile de beton de cateva zeci de centimetri, de aceea autoritatile, intuind pericolul, au demarat lucrarile la al doilea tunel, amplasat chiar langa vechea structura.
Lucrarile, desi incepute in 1996 de firma brasoveana SC Tunele SA, nu s-au finalizat insa pana in acest moment. Se executa in inchidere totala a caii ferate, cu scoaterea liniei de contact de sub tensiune, costurile de executie necesitand incadrarea in alocatiile de la bugetul de stat, alocatii care in acest an se ridica doar la 7.400 lei, dupa cum am aflat din surse oficiale.
Costurile totale depasesc insa 90.000 lei, dar in 13 ani nu au fost alocati decat 60.000 lei. Din cauza traficului intens, mai exact de circa un tren la zece minute, vechiul tunel continua sa se degradeze, iar la actualul nu se mai lucreaza de luni bune, dupa cum ne-a declarat Ecaterina Pricope, directorul CFR Calatori Galati.
Tunelul de la Filesti, de care depinde transportul de persoane si marfuri din Galati, se afla intr-o stare avansata de degradare si se poate prabusi la trecerea oricarui tren.
Tunelul, format din mai multe structuri cilindrice din beton care au inceput pe zi ce trece sa se distanteze una de alta, prezinta acum o distanta intre tuburile de beton de cateva zeci de centimetri, de aceea autoritatile, intuind pericolul, au demarat lucrarile la al doilea tunel, amplasat chiar langa vechea structura.
Lucrarile, desi incepute in 1996 de firma brasoveana SC Tunele SA, nu s-au finalizat insa pana in acest moment. Se