La acelaşi preţ, românii au de ales între un automobil nou, dar cu o motorizare slabă, şi o maşină de ocazie puternică şi full options. Sursa: CODRIN PRISECARU
Scăderea preţurilor la maşinile de ocazie îi pune pe gânduri pe cei care doresc să-şi cumpere un automobil: „Oare să-mi iau nou sau la mâna a doua?”.
Am luat la pas târgul de maşini pentru a vedea care sunt ofertele. Bugetul propus s-a ridicat la maximum 8.000 de euro. Pentru comparaţie, am ales ca model un Fiat Punto Grande, care în varianta de bază sare un pic peste 8.000 de euro. Am făcut această alegere pentru că e o maşină potrivită pentru o familie cu venituri medii, atât ca preţ, cât şi ca dotări. Varianta noastră are, printre altele, motor de 1.2, 65 CP, aer condiţionat, radio CD, ABS şi airbag şofer.
Fiatul este destul de spaţios. Interiorul arată bine, e prietenos, iar scaunele din faţă şi bancheta din spate sunt confortabile. Cu toate acestea, interiorul îţi lasă impresia că multe dintre componente ar mai fi avut nevoie de mici finisaje, iar motorizarea de sub capotă, destul de slabă, te face să te mai gândeşti.
„Maşinile nemţeşti. Pe astea le caută toată lumea”
Cu acelaşi buget am mers spre târgul de maşini. „Sunt foarte multe cazuri în care preţurile maşinilor la mâna a doua sunt mai ieftine decât în Germania”, este de părere Cristian Popescu, şeful Complexului Autovit.
Apropiat de motorizarea Fiatului am găsit un Opel Astra - 1.3, fabricaţie 2008, aer condiţionat, parktronic, volan de piele, pilot automat, computer de bord, ABS şi ESP. Cu un rulaj de 91.000 km, vânzătorul cere un preţ de 7.900 de euro.
În interior e mai spaţioasă decât Fiatul, iar finisajele parcă au un plus de calitate. „Maşinile nemţeşti. Ăstea-s bune şi le caută toată lumea”, este concluzia vânzătorului care are vreo trei modele la vânzare. @N_P