Scopul noii concentrări, pe lângă optimizarea costurilor, este dezvoltarea unei companii capabile să lupte de la egal la egal cu cei doi giganţi europeni, AirFrance-KLM şi Lufthansa. Faptul că transportul aerian trece printr-un moment extrem de dificil nu mai este o noutate pentru nimeni. Şi acest sector este puternic afectat de criză, companiile de pe piaţa mondială luptând din greu pentru supravieţuire. Conform IATA (International Air Transport Association), cele 230 de companii
Scopul noii concentrări, pe lângă optimizarea costurilor, este dezvoltarea unei companii capabile să lupte de la egal la egal cu cei doi giganţi europeni, AirFrance-KLM şi Lufthansa.
Faptul că transportul aerian trece printr-un moment extrem de dificil nu mai este o noutate pentru nimeni. Şi acest sector este puternic afectat de criză, companiile de pe piaţa mondială luptând din greu pentru supravieţuire. Conform IATA (International Air Transport Association), cele 230 de companii aeriene grupate în asociaţie vor pierde în acest an 2,8 miliarde USD, după ce, în 2009, pierderile totale fuseseră de circa 9,4 miliarde USD.
Conştienţi că, în ciuda unei reveniri uşoare a transporturilor aeriene, efectele crizei vor lăsa urme adânci în bugetele proprii, oficialii British Airways (BA) şi Iberia au decis săptămâna trecută să parafeze un acord la care lucrează încă din 1998. De fapt, în acel an, BA a achiziţionat o mică parte din acţiunile companiei spaniole, ca semn al unei posibile colaborări viitoare. După o tentativă eşuată, în 2007, de a cumpăra pachetul majoritar de acţiuni al Iberia, BA abandonează proiectul şi încearcă să pună pe picioare o altă alianţă, de această dată cu australienii de la Qantas. Spre surprinderea multor analişti, în toamna anului trecut, britanicii anunţă încheierea parteneriatului cu Qantas Airways şi semnarea unui acord preliminar de fuziune cu Ib