Departe de a avea popularitatea fotbalului, sporturi precum handbalul sau hocheiul încep să‑şi mărească listele de sponsori şi să-şi scrie bugetele cu cifre din şase zerouri. Sportul rege, fotbalul, continuă să primească partea leului la capitolul sponsorizări. De departe, în Liga Profesionistă de Fotbal (LPF) se învârt cei mai mulţi bani din sportul românesc. Din cele peste o sută de milioane de euro, cât reprezintă bugetele cumulate ale cluburilor, doar 20% vin de
Departe de a avea popularitatea fotbalului, sporturi precum handbalul sau hocheiul încep să‑şi mărească listele de sponsori şi să-şi scrie bugetele cu cifre din şase zerouri.
Sportul rege, fotbalul, continuă să primească partea leului la capitolul sponsorizări. De departe, în Liga Profesionistă de Fotbal (LPF) se învârt cei mai mulţi bani din sportul românesc. Din cele peste o sută de milioane de euro, cât reprezintă bugetele cumulate ale cluburilor, doar 20% vin de la sponsori, spun surse din FRF şi LPF. Cea mai mare parte a banilor vine din drepturile de televizare, încasări de bilete, donaţiile patronilor ori alte activităţi comerciale. În plus, echipele performante iau sume bune de la forurile internaţionale. În acest an, parcursul campioanei Unirea Urziceni în Liga Campionilor a fost recompensat de UEFA cu 9,5 milioane de euro. Aşadar, cele 18 cluburi din Liga I adună, numai din sponsorizări oficiale, aproximativ 20 de milioane de euro, media fiind de puţin peste un milion de euro.
Lider la sponsorizări, CFR Cluj este lider şi în clasament, după 27 de etape.
CFR Cluj ia 2,3 mil. euro de la 23 sponsori
Formaţia patronată de omul de afaceri Arpad Paszkany primeşte sponsorizări de peste două milioane de euro. Sergiu Penciu, directorul de marketing al clubului, afirmă că suma totală pe care CFR o strânge anual este de 2,3 milioane de euro, de la 23 de sponsori. Acum un