Cât noi eram conduşi de regimul comunism, la alţii capitalismul cunoştea epoca reclamelor. Americanii au difuzat reclame la televizor încă din anii 40, în timp ce prima reclamă TV din Europa a fost la pastă de dinţi şi a fost difuzată în Marea Britanie.
În 1955, anul în care Marea Britanie difuza prima reclamă TV, americanii erauobişnuiţi cu astfel de spoturi TV. Aşa că, încă din anii '50, constructorii de laFord şi-au permis să le propună cuplurilor americane să cumpere două maşini, una masculină şi una feminină.
Erau ani în care femeia vestică reuşea să îşi cristalizeze un statut şi să se desprindă de autoritatea masculină. Iar dacă, la început, maşinile erau văzute drept accesorii exclusiv masculine, acestea deveneau acum bunuri comune, iar noua piaţă merita speculată.
În anii '60, imaginaţia producătorilor de reclame a mers atât de departe încât
aceştia au folosit figuri de desen animat ca Fred şi Barney (The Flintstones) pentru o reclamă la ţigări. "Muncesc din greu, Barney", spune Fred, privind spre
cele două soţii, care bat covoarele şi taie iarba. "Nu-mi place să le văd trudind aşa", răspunde Barney. "Da, hai să mergem undeva unde nu le putem vedea", este soluţia leneşă a lui Fred. Şi bărbaţii se apucă de fumat. Pentru a salva caracterul misogin al reclamei, la sfârşitul spotului, Fred îi aprinde o ţigară soţiei.
Branduri de renume, ca Winston, Salem sau Camel, s-au ridicat pe reclame, multe dintre ele lipsite total de onestitate, dar bine orientate pe categorii de public. Pe atunci, riscurile pe care le implică fumatul nu erau explicate pe pachete de ţigări sau în timpul reclamei TV. Ultimii şi-au permis chiar să folosească imaginea unui doctor într-o serie de reclame, iar în altele vorbeau despre lipsa pericolului pentru cei care fumau Camel.
Iată o colecţie de reclame din anii 50 şi