Contrabanda cu ţigări a scăzut la 33,9% din piaţă în luna martie, cu 2,3 puncte procentuale mai puţin faţă de începutul anului, conform unui studiu comandat de British American Tobacco şi Japan Tobacco International şi realizat pe baza răspunsurilor a 2.500 de persoane din întreaga ţară. În primele două luni, produsele de contrabandă ajungeau să deţină 36.2% din piaţă, devenind astfel cel mai important jucător. Scăderea este determinată în cea mai mare măsură de de
Contrabanda cu ţigări a scăzut la 33,9% din piaţă în luna martie, cu 2,3 puncte procentuale mai puţin faţă de începutul anului, conform unui studiu comandat de British American Tobacco şi Japan Tobacco International şi realizat pe baza răspunsurilor a 2.500 de persoane din întreaga ţară.
În primele două luni, produsele de contrabandă ajungeau să deţină 36.2% din piaţă, devenind astfel cel mai important jucător. Scăderea este determinată în cea mai mare măsură de de iniţiativele aplicate de autorităţi pentru stoparea contrabandei, o importanţă semnificativă având-o propunerea Ministerului Administraţiei şi Internelor şi ordinul Ministerului Finanţelor Publice nr. 202/2010 prin care se interzice vânzarea de ţigarete în duty free-uri, potrivit unui comunicat în care sunt prezentate rezultatele studiului.
"Faptul că piaţa ţigărilor de contrabandă a scăzut reprezintă un semnal pozitiv. Ultimele măsuri luate de autorităţi au reprezentat o lovitura dată pieţei ilegale, iar din estimările noastre cele 2 procente pot fi convertite într-o suma echivalentă cu aproximativ 20 milioane de euro, care intră la bugetul de stat. Totuşi, produsele de contrabandă acoperă în continuare o cotă foarte mare a pieţei atât în profit, cât şi în volume", a declarat Adrian Popa, Head of Corporate & Regulatory Affairs South East Europe British American Tobacco.
Pierderi de 1 mld. euro din contrabandă @N