Saptamana neobisnuit de lunga dintre 15 si 19 aprilie a reprezentat o perioada exceptionala pentru oricine calatorea spre, dinspre, sau prin Europa. Sau cel putin pentru cei care sperau sa calatoreasca.
Totul ar fi putut sa reintre in normal in decurs de o saptamana sau criza ar putea sa dureze doi ani, asa cum s-a intamplat ultima data cand vulcanul islandez Eyjafjallajokull a erupt, in 1821.
In realitate, este imposibil de stiut. Aceasta este natura unei crize - sau cel putin a unei crize a naturii, scrie Forbes.
A existat sau nu un nor de cenusa vulcanica?
Managerii din vest au auzit de nenumarate ori ca simbolul chinezesc pentru "criza" este acelasi cu cel pentru "oportunitate". Totusi, cine dintre noi reactioneaza dupa acest principiu? Inevitabil, primele reactii intr-o criza sunt de a proteja si apara - mai intai familia, apoi clientii, prietenii, colegii si, pentru organizatii, resursele critice si informatia. Dar dupa? Nu ar trebui sa profitam de ocazie? In mijlocul haosului, cand si unde incepem sa ne folosim abilitatile, in loc sa ne concentram pe operatiile esentiale?
Aceia dintre noi care calatoresc ar putea fi victimele unor crize personale (raman fara medicamente sau nu pot ajunge la propria nunta). Pentru cei mai multi este doar o problema de a gasi un loc unde sa se odihneasca.
Imagini uimitoare: Aurora Boreala si eruptia vulcanului din Islanda (Galerie Foto)
Pe de alta parte, pentru afacerile care depind de calatoria cu avionul, imaginea de ansamblu este una mai grava, si nevoia de a gasi o modalitate de a profita de aceasta ocazie, mult mai mare. Vulcanul testeaza modelele de afaceri si cultura corporatista si mai ales, flexibilitatea.
Suntem fortati sa re-examinam nevoia noastra, dar si a clientilor si a partenerilor de afaceri de a fi prezenti fizic in ac