În mai au loc majoritatea concursurilor de design grafic, de la care adesea artiştii români pleacă încărcaţi cu trofee. Şi totuşi, nimeni nu a auzit de ei. Pentru a înţelege ce şi cum este cu designul grafic, este necesară clarificarea câtorva noţiuni. În primul rând, definiţia domeniului: potrivit dicţionarului Collins, designul este arta de a realiza logouri, ambalaje, afişe, reclame, cărţi şi reviste. Termenul care li se potriveşte celor mai mulţi practicanţi
În mai au loc majoritatea concursurilor de design grafic, de la care adesea artiştii români pleacă încărcaţi cu trofee. Şi totuşi, nimeni nu a auzit de ei.
Pentru a înţelege ce şi cum este cu designul grafic, este necesară clarificarea câtorva noţiuni. În primul rând, definiţia domeniului: potrivit dicţionarului Collins, designul este arta de a realiza logouri, ambalaje, afişe, reclame, cărţi şi reviste. Termenul care li se potriveşte celor mai mulţi practicanţi este acela de freelance (aflaţi pe cont propriu), iar principala lor caracteristică este, contrar restului meseriilor, vârsta tânără: dată fiind noutatea domeniului pe piaţa locală, designerii trecuţi de 35 de ani sunt o raritate.
Piaţă nelimitată, oameni puţini
În România, Andrei Robu şi Ştefan Lucuţ sunt cei mai apreciaţi designeri din branşă, conform unui sondaj realizat ad-hoc în rândul a 20 dintre cei mai reprezentativi membri ai breslei. Primul are doar 27 de ani. Lucrează din 2003, de pe când era student la Universitatea de Arte „George Enescu“ din Iaşi, a lucrat pentru Hambar18 (agenţie cunoscută îndeosebi în urma relansării site-ului TVR), apoi pentru Leo Burnett, iar de doi ani este design director şi managing partner la Acme Industries, firmă specializată în design şi consultanţă de brand. În tot acest timp, a lucrat şi pe cont propriu. „Despre freelancing vă pot povesti multe. Lucram pe cont propriu pe când eram