Autorităţile judeţene au făcut loc în bugetul din 2010 investiţiilor în turismul local. Consilierii au aprobat 360 de mii de lei, pentru un pachet de acţiuni care să atragă atenţia asupra valenţei turistice a judeţului.
Hunedoara va fi turistică sau nu va fi deloc. Acesta este crezul pe care îl au autorităţile locale privitoare la viitorul economic al judeţului Hunedoara. Fapt evident, din moment ce consilierii judeţenii au aprobat în ultima şedinţă cheltuirea în acest an a nu mai puţin de 360 de mii de lei pentru acţiuni de promovare specifice sectorului turistic.
Agenda cuprinde nu mai puţin de nouă acţiuni derulate pe tot parcursul acestui an. Dintre condimentele promoţionale nu lipseşte „cel mai cunoscut român în lume”, Dracula, căruia oficialii hunedoreni i-au dedicat, în iulie, o săptămână de nopţi sub forma unui festival de film derulat între zidurile Castelului Corvinilor de la Hunedoara.
De la şcolari la afacerişti
Pentru gurmanzi, oficialii s-au gândit la un festival al virşlilor ce îşi va risipi aromele în septembrie la Brad. Tot atunci, autorităţile vor promova un alt festival al filmului, de data asta turistic, în care vor fi prezentate pelicule cu oferta turistică a judeţului Hunedoara.
Două din programele finanţate de Consiliul judeţean vizează promovarea ofertei turistice a Hunedorei către două categorii sociale complet diferite: elevi şi oameni de afaceri. Prin programul „Discovery Hunedoara”, în următoarele opt luni, pliantele cu oferta turistică a judeţului vor intra în clasele elevilor din ciclul primar şi gimnazial. La finele lunii septembrie, „Bursa de turism Hunedoara” va fi destinaţia câtorva sute de operatori de turism din ţară şi străinătate chemaţi să cunoască avantajele vânzării unor sejururi în Hunedoara.
Castelul Corvinilor
Supranumit şi Castelul Huniazilor sau Cetatea Hunedoarei, construcţi