Italienii de la Intesa Sanpaolo pregatesc o schimbare a modelului de business, cu orientare pe clientii bogati si marile corporatii. Filiala locala a celui mai mare grup financiar italian este deocamdata un jucator de talie mica spre medie, dar va relua expansiunea teritoriala la anul, cu tinta sa isi dubleze reteaua, spre 200 de unitati.
Intesa Sanpaolo, una din bancile locale "de pluton", cu active de 766 mil. euro la sfarsitul anului trecut, lucreaza din 2009 la dezvoltarea unei noi oferte de produse si servicii, prin care sa treaca de la profilul de jucator concentrat in zona firmelor mici si medii la cel de banca universala.
"Anii 2009 si 2010 reprezinta o «oprire la boxe», am pregatit masina sa fie competitiva si sa mearga bine in cursa. Avem incredere ca in 2011 vom avea verde pentru dezvoltare", spune Nicola Calabro', directorul general al Intesa Sanpaolo Romania. In perioada de criza banca a inghetat extinderea teritoriala, reteaua stagnand la nivelul de 90 de unitati, insa si-a concentrat eforturile pe proiecte interne de schimbare a platformelor informatice si dezvoltare a ofertei comerciale.
In ciuda fortei grupului Intesa Sanpaolo, unul dintre jucatorii mari la nivel regional, filiala locala a avut o dezvoltare greoaie. In 2003, Sanpaolo a cumparat West Bank, o banca regionala din Transilvania. In 2006 cele doua grupuri italiene Intesa si Sanpaolo au fuzionat, iar in 2007 a fost aprobat un plan de expansiune agresiva a operatiunilor din Romania. In 2008 italienii au adus 100 de milioane de euro la capitalul filialei locale, pentru a sustine extinderea.
Calabro' spune ca in prezent discuta cu managementul grupului de la Milano aprobarea planului de afaceri pentru 2011 si 2012, care presupune reluarea expansiunii programata initial pentru 2009 si 2010.
"Ca sa avem o masa critica pe retail ne trebuie cam 150-200 de unita