Orange, Vodafone si Cosmote, cei mai mari operatori de telefonie mobila de pe piata locala, au inceput sa arunce in lupta pentru clienti si promotii cu premii in bani si obiecte, metoda prin care spera sa atraga mai multi clienti noi decat prin "metoda clasica" a reducerii tarifelor.
In acest moment, cele trei companii au in derulare campanii promotionale cu premii in bani si obiecte cu o valoare de aproape un milion de euro, potrivit datelor disponibile pe paginile web ale companiilor.
Orange, numarul unu pe piata locala de telefonie mobila, are un buget total de premii de 717.000 euro (TVA inclusa) pentru o campanie promotionala care se desfasoara in perioada 22 aprilie - 27 iunie, sub forma unei loterii publicitare.
Vodafone, numarul doi pe piata locala de telefonie mobila, defasoara in perioada 16 aprilie - 14 iulie o campanie cu premii in valoare de 101.240 euro, prin care incearca sa stimuleze numarul de activari si reincarcari de credit pentru serviciile sale de telefonie preplatita. Vodafone desfasoara si o campanie concentrata exclusiv pe promovarea reincarcarii creditului pe cartelele preplatite, care are premii in obiectele electronice cu o valoare totala de 21.661 euro si care se incheie pe 14 mai.
Cosmote, numarul trei pe piata de telefonie mobila, isi promoveaza recent lansatul serviciu de net mobil 3G printr-o campanie cu premii in echipamente electronice, cu o valoare totala de 50.000 de euro.
Diversificarea metodelor prin care operatorii telecom incearca sa-si mareasca baza de clienti vine pe fondul unei competitii acerbe pentru clienti, accentuata de maturizarea pietei si recesiune.
Numarul total de cartele sim in uz depasea inca de la jumatatea anului trecut cu mult numarul de cetateni ai Romaniei, astfel ca acum, in mare parte, lupta operatorilor nu este de a castiga clienti care nu au mai folosit pana acum servi