Şoferii români plătesc acum printre cele mai mici tarife RCA din Europa. Asigurătorii scumpesc însă poliţele obligatorii în fiecare an, preţul urmând să-l depăşească pe cel practicat la Casco. Preţurile asigurărilor auto obligatorii vor continua să crească până la un nivel situat peste cel practicat la asigurările facultative. „Poliţa RCA va deveni asigurarea auto principală din punctul de vedere al preţului în România, în cinci ani“, afirmă şeful
Şoferii români plătesc acum printre cele mai mici tarife RCA din Europa. Asigurătorii scumpesc însă poliţele obligatorii în fiecare an, preţul urmând să-l depăşească pe cel practicat la Casco.
Preţurile asigurărilor auto obligatorii vor continua să crească până la un nivel situat peste cel practicat la asigurările facultative. „Poliţa RCA va deveni asigurarea auto principală din punctul de vedere al preţului în România, în cinci ani“, afirmă şeful biroului auto de la Generali, Radu Ionescu. Această evoluţie va fi determinată de creşterea despăgubirilor, inclusiv cele pentru vătămări corporale (care sunt la niveluri încă foarte scăzute în România), dar şi de scăderea treptată a tarifelor Casco.
Preţul poliţelor facultative se reduce ca urmare a împuţinării riscurilor asigurate, dar şi a acceptării de către clienţi a unor franşize mai mari. Franşiza este partea din pagubă neacoperită de asigurare şi suportată de client. Companiile de asigurări au încercat, în ultimii ani, să-şi educe clienţii să accepte franşize la Casco. Încheierea unei poliţe cu franşize înseamnă o primă mai mică, în condiţiile în care asigurătorul reduce atât riscul de fraudă, cât şi nivelul maxim al despăgubirii pe care ar putea ajunge să o plătească respectivului client. Potrivit unui studiu publicat recent de CEA - federaţia europeană a asigurătorilor şi reasigurătorilor, pe piaţa autohtonă au fost plătite cele mai mari tarife medi