În zona Pieţei Charles de Gaulle, pe lângă „nasturele" care semnalizează mai bine ca orice indicator sensul giratoriu din care se desprind arterele ce duc spre Guvern, Televiziue, Herăstrău şi Arcul de Triumf, piatra cubică se desprinde din carosabil cu uşurinţa cu care un pictor celebru desenează flori şi porumbei. Situaţia este cu atât mai gravă cu cât craterele nu s-au căscat într-un banal drum de ţară. Fiecare bucată de piatră din această zonă zero a Capitalei îşi are locul ei în panoplia culturală a României, Bulevardul Aviatorilor figurând pe lista monumentelor de patrimoniu. De vorbit, s-a vorbit deseori despre necesitatea unei reabilitări temeinice a carosabilului, care s-ar ridica la câteva milioane de euro, dar intervenţiile s-au redus la câteva cârpeli. Motivul este surprinzător: după cum a aflat RL, Bulevardul Aviatorilor a fost lăsat de izbelişte în ultimii 10 ani din cauza unor proceduri: autorităţile au tergiversat emiterea unei autorizaţii de începere a lucrărilor, respectiv Planul de Urbanism Zonal (PUZ) .
„Vom ataca lucrările în 2010"
În anul 2000 părea că procedurile privind reabilitarea arterei intraseră în linie dreaptă. Blocajul a survenit însă rapid, când s-a ajuns la etapa de eliberare a autorizaţiei de construire, care însă necesita aprobarea prealabilă a PUZ-ului. Din acel moment, proiectul a fost respins succesiv timp de aproape un deceniu, motivele invocate fiind variate: de la cele legate de finanţare la acuzaţii privind unele interese personale. Cert este că, între timp, piatra cubică şi fundaţia bulevardului s-au degradat accelerat, ca şi calvarul miilor de şoferi care trec zilnic prin zonă. Ce s-a făcut în tot acest timp? „Doar reparaţii locale, deoarece se aştepta aprobarea PUZ-ului, fiind oneros să facem lucrări pe o stradă ce urma a fi reprofilată. Acum, când geometria străzii este aprobată de urbanişti, fondurile