Vanzarile Dacia pe piata locala in sistem leasing au scazut la 5% in primul trimestru al acestui an din volumul total, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). In aceeasi perioada a anului trecut, cand in primul trimestru nu demarase programul de casare, leasingul detinea 21% din totalul vanzarilor Dacia, in timp ce la nivelul primelor trei luni din 2008, inainte de criza economica, nivelul leasinglului era la 20%.
Potrivit declaratiilor lui Fabrice Cambolive, directorul comercial Dacia-Renault, procentul detinut de leasing in cazul Dacia va creste in perioada urmatoare, in conditiile in care programul "Rabla" din acest an a fost extins si la leasing.
Pe de alta parte, la nivelul lunii martie, prima luna din cadrul programului de casare, volumul de vanzari in sistem leasing a scazut la 3%, fata de 8% in primele doua luni, conform statisticilor APIA.
Scaderea procentului detinut de leasing din totalul vanzarilor se regaseste si in cazul autoturismelor de import. Spre exemplu, daca la nivelul primelor doua luni din acest an din totalul masinilor de import vandute 41% erau in sistem leasing, la nivelul lunii martie procentul a scazut la 34%, in conditiile in care vanzarile de masini de luna trecuta au fost aproape la acelasi nivel cu cele cumulate din primele doua luni ale anului.
La nivelul lunii martie, cel mai mare procent de vanzari in sistem leasing in cazul unei marci de volum a fost la Ford, de 61%, iar cel mai mic la Suzuki, de 7%. In acelasi timp, marci precum BMW, Jaguar, Dodge, Lexus, MINI sau Smart nu au vandut in martie nicio masina in sistem leasing. In cazul marcii BMW la nivelul primului trimestru leasingul detine 22% din vanzari.
Numarul companiilor care se califica pentru o finantare in leasing cu avans foarte mic a scazut semnificativ in ultimul an si numai firmele cu o situ