Norme revizuite în materie de concurenţă vor intra în vigoare la 1 iunie, şi vor fi valabile până în 2022, cu o perioadă de tranziţie de un an
Producătorii şi distribuitorii de bunuri şi servicii nu trebuie să deţină o cotă de piaţă mai mare de 30%
Comisia Europeană a adoptat recent un regulament de exceptare pe categorii a acordurilor dintre producători şi distribuitori pentru vânzarea produselor şi serviciilor. Regulamentul şi orientările de însoţire iau în considerare evoluţiile din ultimii 10 ani în ceea ce priveşte internetul ca forţă motrice pentru vânzările online şi pentru comerţul transfrontalier, lucru pe care Comisia doreşte să îl promoveze întrucât contribuie la o mai mare posibilitate de alegere pentru consumatori şi la o mai mare concurenţă la nivelul preţurilor, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.
Potrivit acesteia, principiul de bază rămâne libertatea întreprinderilor de a alege modul de distribuţie a produselor, cu condiţia ca acordurile să nu conţină restricţii privind fixarea preţurilor sau alte restricţii grave şi ca atât producătorul cât şi distribuitorul să nu deţină o cotă de piaţă de peste 30%.
Distribuitorii agreaţi pot vinde pe internet fără limitări în ceea ce priveşte cantitatea, amplasarea clienţilor sau restricţii în materie de preţ.
"Distribuitorii ar trebui să poată satisface cererea consumatorilor, indiferent dacă realizează aceasta direct în magazinele de desfacere tradiţionale sau prin internet. Normele adoptate astăzi vor garanta consumatorilor faptul că vor putea cumpăra bunuri şi servicii la cele mai bune preţuri, indiferent de amplasarea în UE, oferind în acelaşi timp întreprinderilor fără putere de piaţă posibilitatea de a-şi organiza liber reţeaua de vânzări, după cum consideră de cuviinţă", a declarat vicepreşedintele Comisiei, comisarul pentru Concurenţă, domnul Joaqu