Zara, al doilea mare producator italian de paste, cu afaceri de 175 mil. euro, intra pe piata locala printr-un parteneriat cu imbuteliatorul apei Bucovina. Cel mai mare competitor va fi Barilla, pe o piata dominata de branduri romanesti.
Zara este primul brand strain pe care Rio Bucovina il distribuie la nivel national, iar reprezentantii companiei au anuntat ca intentioneaza sa-si dezvolte portofoliul de branduri internationale. Pastele vor fi aduse din cele doua fabrici detinute de Zara in Italia.
"Am luat decizia de a creste businessul de distributie pentru a diminua sezonalitatea vanzarilor. Suntem in discutii cu alti trei producatori externi", a declarat Cristian Serban, directorul executiv al Rio Bucovina.
Compania, care detine o unitate de imbuteliere a apei la Vatra Dornei si o fabrica de sucuri in Timisoara, a avut anul trecut o cifra de afaceri de 28 mil. euro. Serban prognozeaza un avans de 5% al vanzarilor de produse importate in acest an fata de 2009, similar cresterii previzionate pentru sucurile si apa imbuteliate la nivel local.
Vanzarile de paste Zara la nivel local pot fi estimate astfel la cateva sute de mii de euro in cele sapte luni ramase pana la finele anului.
Italienii, inventatorii pastelor, isi fac simtita prezenta tot mai mult pe piata locala de profil. In 2007, compania FoodCo, detinuta de grupul Colussi - unul dintre cei mai mari producatori din industria alimentara din Italia - a achizitionat 60% din compania romaneasca Pangram, al treilea mare jucator pe piata pastelor la acel moment cu brandurile Monte Banato si Agnesi.
Piata pastelor fainoase, cu vanzari anuale de peste 50 mil. euro, este dominata in prezent de branduri locale, printre cele mai mari fiind Pambac, Baneasa, Monte Banato sau Arnos. Producatorii locali aveau impreuna circa 95% din piata in anul 2007, potrivit ultimelor date disponibile.