A pus mâna pe orgă înainte să înveţe alfabetul. Când copiii de vârsta lui studiau notele muzicale, Alexandru devenise maestru în mânuirea instrumentelor, iar acum are chiar o formaţie.
A cochetat cu vioara, chitara, a testat şi contrabasul, însă de orgă nu s-a mai putut dezlipi. Împlinise şase anişori când a descoperit că îi face plăcere să apese pe clape şi să scoată sunete. La început, fără noimă, apoi linii tot mai melodioase. Nu a stat mult pe gânduri până le-a mărturisit părinţilor că îşi doreşte să afle cât mai multe din tainele acestui instrument.
Respins din cauza vârstei
A doua zi, aştepta în faţa clădirii Palatului Copiilor, pentru a se înscrie la cursuri. Nu a fost admis. Nu avea vârsta potrivită. „Mi s-a spus că trebuie să mai cresc. Dar mă simţeam destul de mare”, spune băiatul. S-a întors acasă plângând. A luat orga în braţe, s-a dus din nou la părinţi şi le-a spus hotărât că nu se lasă până nu află cum stă treaba cu orga. Mama sa a găsit pe loc soluţia: un profesor plătit cu ora, care să-i transmită copilului din cunoştinţele sale. Bucuria lui Alexandru a fost uriaşă.
„Ţopăiam prin casă, de fericire, şi săream la gâtul lui mami, ca să-i mulţumesc”, îşi aminteşte Alex. Prima lecţie la care a luat parte a fost de neînţeles. Diezi, bemoli, portative: erau noţiunile pe care nu le-a priceput din start, dar cu care avea să se familiarizeze foarte repede. Câteva luni mai târziu era un cunoscător al muzicii instrumentale. Când au observat că fiul lor era într-atât de pasionat de orgă, încât un singur profesor nu-i făcea faţă, părinţii i-au mai adus acasă trei specialişti.
„Am preluat de la fiecare ce era mai bun”, explică Alex motivul pentru care a fost instruit de mai multe cadre didactice. Profesorii au rămas muţi de uimire când şi-au dat seama că elevul este un adevărat talent. „Mi-au zis că nu mai au ce informaţii