Luni va fi inaugurata la Galati prima marina, adica primul port pentru ambarcatiuni, un proiect pe care proprietarii de barci si de vase de agrement din zona il viseaza de 35 de ani.
In anii '80, sute de galateni aveau fie o lotca pescareasca, fie o salupa cu motor construita din metal, dupa priceperea fiecaruia. Dupa 1990, cei cu dare de mana au inceput sa schimbe vechile ambarcatiuni cu barci din fibra de sticla, cu motoare performante. Cu trecerea anilor, competitia s-a intetit, ajungandu-se acum ca peste 2.500 de galateni sa fie proprietari ai unei ambractiuni.
Mai simple sau mai sofisticate din punctul de vedere al performantelor tehnice, acestea sunt utilizate pentru plimbari sau partide de pescuit pe Dunare, Siret si Prut, ori pentru croaziere in Delta Dunarii si pe Marea Neagra.
Daca locul ambarcatiunii in viata unui galatean pasionat de navigatie este bine definit, pana astazi, posibilitatea "parcarii" salupelor si celorlalte vase, mai ales al celor scumpe, precum iahturile, valorand peste 30.000 de euro, a fost destul de incerta.
Ba chiar, in urma cu ceva timp un intreprinzator a inchiriat o bucata de mal si a amenajat o zona in care puteau acosta cateva zeci de barci. Pentru ca nu a avut bani sa le asigure tuturor pontoane plutitoare, omul le tinea legate intre ele cu o sfoara. De aceea, acostarea de acum inainte intr-un port specializat, care sa fie bine pazit si care sa presupuna si existenta unor facilitati, cum ar fi prizele pentru alimentarea cu energie electrica in perioada stationarii, este mai mult decat binevenita.
Pana acum, in portul Galati fusesera improvizate trei mici "porturi de ambarcatiuni", care constau in cate un ponton, in jurul caruia erau legate barcile.
Evident micile porturi n-au rezolvat problema, deoarece criza locurilor de parcare se manifesta din plin si in