Elevii învaţă după manuale vechi de 15 ani, care conţin fie lecţii tratate ca la facultate, fie date eronate.De asemenea, materiile nu sunt corelate între ele.
„Adevărul“ a identificat, în cadrul campaniei despre manualele şcolare, zece tipuri de greşeli şi probleme din cărţile şcolare, motiv pentru care acestea nu sunt deschise de elevi.
Mai citeşte şi:
Păcatele manualelor
Revoltător/BAC cu comisie compusă din suplinitori de la ţară!
1 Materie aglomerată, prost structurată
La clasele primare, elevii sunt confruntaţi cu noţiuni excesive de gramatică. Copiii de la clasele I-IV învaţă despre noţiuni de morfologie şi sintaxă, adică despre substantiv, numeral, subiect simplu şi multiplu, atribut exprimat prin adjectiv. Specialiştii susţin că toate acestea sunt în detrimentul lecturii.
2 Conţinut expirat
Multe dintre textele conţinute la ciclul primar privesc spre trecut, iar poeziile patriotice prezente în manuale nu vor forma vreodată respectul de ţară, ideea de dreptate sau sentimentul de prietenie.
3 Metode controversate de predare a religiei
Manualele de religie de la ciclul primar încalcă o prevedere a Uniunii Europene, prin care religia ar trebui predată în mod neutru şi nu în mod confesional aşa cum se întâmplă la noi. Tot la religie, imaginile care însoţesc lecţiile prezintă fapte considerate „rele": „să nu-ţi faci cruce trecând în faţa unei biserici", „să te urci în copaci", „să dormi duminica până la ora zece dimineaţa", „să te joci cu mingea în clasă sau pe stradă".
4 Fenomene explicate imprecis
Un studiu privind reorganizarea procesului de evaluare, elaborare şi difuzare a manualelor şcolare, realizat de Institutul de ştiinţe al Educaţiei arată că profesorii care au lucrat la conceperea manualelor şcolare nu au pregătire de specialitate, motiv pe