Ieri, consilierilor locali din Braşov le-a fost prezentată prima broşură realizată pentru Zona Metropolitană Braşov, material realizat de Agenţiei Metropolitane Braşov (AMB). Directorul general al AMB, Dragoş David, spune că acest material, care poartă denumirea „Cifre cheie din Zona Metropolitană Braşov”, este de foarte mare interes pentru orice investitor care vrea să obţină informaţii despre zona Braşovului. Informaţiile oferite în broşură sunt în limbile română şi engleză, şi se referă la prezentarea Zonei Metropolitane, precum şi la statistici din diferite domenii, în special economice.
„Este un instrument pentru mediul de afaceri, atât pentru investitorii autohtoni cât şi pentru cei străini, şi totodată o carte de vizită a Zonei Metropolitane Braşov, pentru a conştientiza, la nivelul cetăţenilor, a instituţiilor publice şi a mediului de afaceri despre existenţa şi funcţionalitatea acestei zone. Pentru fiecare localitate există câte o prezentare istorică, geografică, precum şi a principalelor evenimente desfăşurate în decursul unui an. Nu am uitat nici prezentarea domeniului legat de turism. Datele statistice oferite se referă la populaţie, sănătate, educaţie, turism, societăţi comerciale active în 2008, investiţii în 2008, numărul de şomeri la sfârşitul aceluiaşi an, agricultură şi silvicultură. Din anul 2009 datele oferite sunt numai până în luna iulie”, a explicat Dragoş David. Broşura a fost realizată cu sprijinul Direcţiei Judeţene de Statistică Braşov, iar realizarea şi tipărirea ei a costat aproximativ 5.000 de euro. 1.000 de exemplare vor fi distribuite ambasadelor străine în Bucureşti, alte 500 vor ajunge la Ambasadele României din China, India, SUA, Africa de Sud şi ţările europene, iar restul vor ajunge la instituţiile descentralizate, primării şi mediul de afaceri din ţară. Anul viitor va fi lansată o nouă broşură, reactualizată şi poate chiar