Romanii care detin automobile ar putea plati, de la 1 ianuarie 2011, un impozit auto calculat in functie de nivelul de poluare! Acesta va fi stabilit in functie de norma Euro in care este incadrata masina si capacitatea cilindrica. De castigat vor avea producatorii de masini noi, iar de pierdut cei care au masini mai vechi de 4-5 ani, cu motoare sub Euro V.
Ceea ce DailyBusiness.ro anticipa inca de anul trecut s-ar putea sa devina realitate, de la inceputul anului viitor: introducerea unui impozit unitar pentru piata auto, din care statul ar avea de castigat.
Pe de o parte, statul isi creste veniturile, impozitand pe toata lumea, nu numai pe cei care inmatriculeaza masini, iar pe de alta, da o mana de ajutor industriei auto in lupta cu piata second-hand.
Laszlo Borbely, ministrul Mediului si Padurilor, a declarat intr-o conferinta pe tema industriei auto, desfasurata marti la Bucuresti, ca pana in luna iunie (momentul in care vor fi finalizate modificarile aduse Codului Fiscal), se va lua o decizie privind taxa de poluare.
Surse din piata auto spun ca decizia va insemna introducerea impozitului auto platit in functie de gradul de poluare si de capacitatea cilindrica a motorului. Masura va face parte din modificarile aduse Codului Fiscal.
"Taxa auto este o problema pe care vreau sa o discutam in spiritul conceptului poluatorul sa plateasca. Nu pot sa spun daca vom schimba taxa. Pana la sfarsitul lunii iunie, vom avea un punct de vedere, pentru ca oamenii sa stie din timp ce se va intampla cu taxa auto", a subliniat Borbely.
Sunt studii care arata ca 12% din poluarea aerului la nivel european provine de la masiniLaszlo Borbely, ministrul Mediului
Nicolae Nemirschi, fostul ministru al Mediului, declara in primavara anului trecut ca se lucreaza deja la un proiect de lege ce va institui noul impozit a