„Adevărul“ vă prezintă aventurile riscante ale unei călătorii cu maşina pe tronsoanele off-road care apar în statisticile oficiale drept drumuri naţionale. Acestea nu au fost niciodată asfaltate, nu sunt nici măcar pietruite, sunt doar nişte tronsoane de pământ care au statutul oficial echivalent cu al DN1.
Drumul Naţional 5A (în judeţul Giurgiu), Drumul Naţional 65D (în Argeş, la câţiva kilometri de Piteşti) şi Drumul Naţional 1T (în Sălaj) sunt tronsoanele care arată cât de (ne)importantă este infrastructura rutieră pentru autorităţi. De ce? Pentru că pe aceste tronsoane sunt kilometri întregi (în total, 17) care nu au fost nici asfaltate, nici pietruite, nici măcar asanate, sunt pur şi simplu drumuri de pământ. Şi sunt drumuri naţionale!
În mai puţin de o oră, de la Bucureşti am ajuns pe DN 5A, care în general arată bine numai că, de la un moment dat asfaltul se termină şi începe un off-road în toată regula. De la ieşirea din Izvoarele până la intrarea în Mironeşti sunt, pe hartă, doar 4,5 kilometri, dar în realitate par să fie cel puţin zece.
Continuarea, mâine în ziarul "Adevărul".