Afacerile producatorului de aparate electrocasnice Arctic s-au comprimat in cursul anului trecut la 186 de milioane de euro, cu 19% sub nivelul de 230 de milioane de euro din anul anterior. Pentru 2010 compania a estimat ca businessul va inregistrat o crestere de pana la 10%.
Rezultatul final din 2009 se apropie de bugetul previzionat de companie in primul trimestru al anului trecut, ce ajungea la circa 192 de milioane de euro. Potrivit reprezentantilor companiei, scaderea a avut ca sursa vanzarile mai slabe pe piata interna, cu circa 22% sub anul anterior. Compania de cercetare de piata GfK a indicat la finalul lui 2009 o scadere generala de 42% a retailului electroIT, la o valoare totala de 1,4 miliarde de euro, in timp ce valoarea electrocasnicelor comercializate in Romania s-a contractat cu 38%.
"Din punct de vedere al productiei nu am scazut foarte mult in 2009. Desi in piata din Romania piata a fost destul de dramatica, am reusit sa compensam prin exporturi", a declarat Monica Iavorschi, directorul general al Arctic.
Din totalul de 1,1 milioane de aparate frigorifice asamblate in 2009 in fabrica din Gaesti compania a exportat peste 70%, principalele piete de desfacere fiind, ca si in cazul Automobile Dacia tot tari din vestul Europei: Marea Britanie, Germania, Franta sau Polonia. "Vedem un potential de crestere pe acest segment si in viitor. De aceea, intensificarea exporturilor ramane si in 2010 una din directiile principale de dezvoltare a companiei", a adaugat Iavorschi. In cursul anului trecut exporturile s-au apreciat cu 5% la 835.000 de unitati.
Somajul si conditiile de creditare, principalele cauze ale scaderii
Volumul total de electronice si electrocasnice comercializate de Arctic , sub brandurile Arctic si Beko, la nivel local si international a ajuns la 1,4 milioane de unitati.
In Romania, cea mai mare piata d