După scăderea de 38% a pieţei de anul trecut se anticipează o stagnare a acesteia în 2010
Arctic: Creditele de consum sunt în continuare greu de luat
Piaţa de electrocasnice din România va stagna anul acesta după declinul de 38% al vânzărilor înregistrate în 2009, deoarece principalul motor al pieţei, creditele, sunt greu de accesat în continuare, este de părere Monica Iavorschi, director general Arctic. "În 2010 estimăm o stagnare a pieţei de electrocasnice. La nivel macro, economia românească nu arată mult diferit faţă de 2009, iar creditele de consum, motorul principal de creştere în industria noastră, sunt în continuare greu de accesat", a declarat, pentru Curierul Naţional, Monica Iavorschi.
Potrivit directorului general al producătorului de electrocasnice Arctic, evoluţia pe piaţa locală poate creşte în măsura în care are loc şi o relaxare a condiţiilor de creditare.
Arctic vrea o creştere de 10% a afacerilor în acest an
Cifra de afaceri Arctic Găeşti a fost, anul trecut, de 186 milioane de euro, în scădere cu aproximativ 12,7%, faţă de nivelul din 2008 când compania a avut afaceri de 213 milioane euro. Volumul total al vânzărilor a depăşit 1,4 mil. de unităţi, în scădere cu 8% faţă de anul precedent. Din numărul total de produse vândute, aproximativ 1,1 milioane au reprezentat aparate frigorifice. "Rezultatele de business obţinute au fost unele foarte bune în contextul actual. Nivelul vânzărilor la export a crescut cu 5%, ajungând la 835.000 de unităţi anul trecut, faţă de 793.000 de unităţi în 2008. În ceea ce priveşte piaţa domestică, deşi aceasta a fost marcată de o scădere dramatică a volumelor cu 38% (potrivit studiului GFK - Temax), vânzările Arctic în România s-au diminuat cu doar 22%", a declarat într-un comunicat Iavorschi. Ea a declarat pentru Curierul Naţional că previziunile de anul acesta indic