Din cei 81.713 de kilometri de drumuri publice, 23.847 de kilometri fuseseră modernizaţi la sfârşitul lunii decembrie 2009, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Sursa: Adi Pîclişan
Totuşi, statistica oficială arată că aproape jumătate din lungimea drumurilor modernizate şi 57,5% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită la finele anului trecut.
Cele mai multe drumuri din România, respective 43,2%, sunt drumuri pietruite şi de pământ. În ceea ce priveşte drumurile modernizate, cea mai mare parte a acestora a fost reabilitată cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu.
Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, în structura reţelei de drumuri publice s-au înregistrat: 23.847 km (29,2%) drumuri modernizate (în proporţie de 86,5% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu), 22.515 km (27,6%) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere 35.351 km - drumuri pietruite şi de pământ (43,2%)
Situaţia drumurilor din România la 31 decembrie 2009: drumurile publice totalizau 81.713 km;drumuri naţionale –16.503 km (20,2%);drumuri judeţene - 35.048 km (42,9%); drumuri comunale - 30.162 km (36,9%);6.180 km (37,4%) - drumuri europene, 321 km (cu 14,2% mai mult decât în anul 2008 respectiv 40 km) -autostrăzi
Situaţia drumurilor publice: 212 km (0,3%) - drumuri cu 3 benzi de circulaţie 1.347 km (1,6%) - drumuri cu 4 benzi de circulaţie
Situaţia căilor ferate la 31 decembrie 2009: liniile de cale ferată de folosinţă publică, în exploatare însumau 10.784 km10.645 km (98,7%) linii cu ecartament normal 5 km (0,1%) linii cu ecartament îngust 134 km (1,2%) linii cu ecartament largdensitatea liniilor la 1.000 km2 teritoriu a fost de 45,2‰ densităţile cele mai mari s-au înregistrat, în ordine, în regiunea Bucureşti-Ilfov (153,2‰), r