Producatorul Tnuva Romania, filiala locala a companiei israeliene cu acelasi nume, si-a redus cu 25% pierderile anul trecut, de la 104,6 mil. lei (28,4 mil. euro) in 2008 la aproximativ 78 mil. lei (18,5 mil. euro) pe fondul disponibilizarii a circa 250 de persoane si al taierii costurilor de distributie.
"In 2009, Tnuva si-a ajustat strategia in vederea reducerii pierderilor si cresterii EBIDTA. Acest lucru s-a reflectat atat la nivel de strategie de brand, cat si la nivel organizational, respectiv prin reduceri de personal la nivelul intregii firme, in principal in distributie. Astfel, in 2009 am redus pierderile cu circa 25% fata de 2008", a declarat Adriana Ionescu, directorul de marketing al Tnuva Romania.
Producatorul de lactate a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 89,9 milioane de lei (21,2 mil. euro), in crestere cu mai putin de 1% in lei (scadere cu 12% in euro) comparativ cu cifrele obtinute in urma cu doi ani, cand a avut afaceri de 89,1 mil. lei (24,1 mil. euro).
Potrivit calculelor ZF, Tnuva Romania a disponibilizat circa 250 de persoane si are in prezent aproximativ 300 de angajati. Spre comparatie, in primele trei luni din 2009 compania care la acel moment avea peste 550 de angajati dorea sa faca noi angajari in urma intrarii pe piata laptelui.
O cota de piata erodata de criza
"Ajustarea strategiei de brand in cursul anului trecut s-a reflectat si in strategia de distributie, ceea ce a dus la restrangerea distributiei in segmentul traditional, mai ales in localitati cu putere mai mica de cumparare. Astazi, desi majoritatea vanzarilor noastre se concentreaza pe retailul modern, pastram o distributie si cu retailul traditional, cu focus pe localitatile mai mari", a explicat Ionescu.
Directorul de marketing al Tnuva sustine ca reducerile de costuri vor continua si anul acesta, chiar daca in primele trei luni ale